A traxedia do Prestige, dezaseis anos despois
Axuda dos voluntarios e conciencia social
Na opinión de Marcote, “unha vez feito o dano, co que te quedas é co recordo de toda aquela xente que chegou ata aquí con toda a súa vontade, e desde diversos puntos de Galicia e España, para axudarnos a limpar todo o alcatrán que aquí había. A chegada foi inminente”, recorda o rexedor fisterrá. Neste sentido, Xurxo Souto lembra como ante aquela hecatombe sen precedente, “só houbo un único antídoto, que fomos as persoas apañando chapapote a pé de costa e na rúa a berro de Nunca Máis, un lema que nos levou ata Bruxelas e converteu a Galiza nun referente para toda Europa”, engade. Así, para Souto queda claro que despois de dezaseis anos, hai outra conciencia social e que se se volvera repetir un incidente coma este “seguramente o Presidente da Xunta non marcharía de caza como fixo Manuel Fraga, nin o ministro de Madrid mandaría o barco ao ‘quinto pino’, como dixo naquel momento”.
Responsabilidades
A Sala do Penal do Tribunal Supremo condenou en novembro de 2013 unicamente ao capitán do barco, Apóstolos Ioannis Mangouras, a nove meses de cárcere por un delito de desobediencia grave ao goberno estatal español. Sentencia que foi corrixida polo Tribunal Supremo en xaneiro do ano 2016, e na que se condenaba de novo ao capitán a dous anos de prisión, esta vez por delito medioambiental, polo que debía facer fronte a indemnizacións de 1.573 millóns de euros ao Estado español. Así mesmo, a sentenza puxo toda a carga sobre o “deplorable estado do buque” centrando a responsabilidade na armadora e xustificando as medidas levadas a cabo polo goberno do PP, incluída a decisión de enviar o buque a alta mar. O maior desastre medioambiental da historia de Galicia quedaba deste xeito impune e sen ningún culpable... “É moi problemático meterlle a culpa a alguén en concreto porque a Administración non quere facerse cargo da súa propia responsabilidade. Persoalmente, eu non creo que o capitán quixera romper o buque”, indica o alcalde de Fisterra, José Marcote, quen insiste en que “as cousas hai que intentar evitalas antes, e ser tratadas por profesionais”. Pola súa parte, Souto di que “a xustiza cada vez é menos xusta. Está claro que a traxedia foi provocada por unha mala decisión do goberno do PP, era un accidente perfectamente asumible e provocou unha desgraza sen precedentes”. Xurxo fai fincapé na idea de reivindicar o poder económico do noso mar máis aló dos desastres ecolóxicos, e “facer da ruta mercante que pasa polas nosas augas un evento de riqueza real para todos e todas”.
#16anosdoPrestige
https://quepasanacosta.gal/mais-de-1-600-millons-de-indemnizacion-para-o-estado-polo-afundimento-do-prestige/- Que pensan os grupos políticos quince anos despois do accidente?
- “É mellor pensar que foi unha película que se rodou aquí”
- Medallas para os máis de 5.400 voluntarios do Prestige en Camariñas.
- O “Tesouro” do Banco de Galicia Cemiterio do Prestige
- Novembro 2016: Prestige, 14 anos sen imaxinación.
- Novembro 2015: #13anosdoPrestige….
- Xuño 2015: Un Museo para as libretas de Man.
- 18-11-14: #12anosdoPrestige.