A oposición ao completo obriga no Parlamento á Xunta a tomar medidas para o porto de Malpica
O PP asegura que os técnicos “xa traballan en solucións
Ante este ataque en tromba da oposición, á conselleira do Mar, Rosa Quintana, tivo que saír ao paso asegurando que “os técnicos da Xunta están a barallar diferentes melloras na seguridade do porto de Malpica como a rebaixa da canle de acceso na comporta para gañar calado e a eliminación de rebordes que distorsionan as correntes nesa canle”. Ademais, engadiu a titular de Mar, “estase a analizar a influencia que na axitación e correntes podería ter a ampliación do martelo do dique ou a construción dun contradique na zona de terra”. A Conselleira asegurou que “as distintas opcións están a ser analizadas coa participación e coñecemento da confraría malpicá”.
Posibles solucións
O voceiro nacional de En Marea, Luís Villares, despois de reunirse con representantes da confraría de Malpica, apunta que “entre as solucións que apuntan a longo prazo é modificar o sistema de correntes de entrada ao porto o que require necesariamente a construción dun espigón en ángulo a continuación do anterior. Esta actuación non é suficiente”, sinalou o voceiro de En Marea, “xa que é necesario tomar medidas a curto prazo que permitan incrementar a entrada e saída ao porto que se efectúa por medio dunha comporta que ten que ser rebaixada para ao seu tempo rebaixar un escalón que está situado xusto debaixo da mesma e provoca unhas correntes que fan que os mariñeiros teñan que loitar tanto na entrada como na saída coas correntes coas súas embarcacións”.
Base de Salvamento
A parlamentaria nacionalista, Monste Prado aproveitou para sacar de novo o tema da base de salvamento marítimo de Cee, pechada desde hai catro anos, “arredor de dous millóns de euros malgastados nun heliporto e nunha nave inoperativa e coas instalacións pechadas, ao que hai que sumar os trece millóns de euros da adquisicións dun helicóptero que agora ten a súa base en Santiago a 70 quilómetros da costa, todo un despropósito”, criticou, que demora os tempos de resposta. “Atenda ás demandas que chegan desde Malpica, pero con prazos, e traballe para dotar un salvamento marítimo acorde ás necesidades da nosa frota e dote dunha base operativa na Costa da Morte para salvar vidas”, concluíu Prado.
Máis investimentos
Pola súa parte, a socialista Loli Toja, reclamou “investimentos en sistemas antiafundimento, o cumprimento dos compromisos para sinalizar as bateas e artefactos flotantes que poñen en perigo ás embarcacións, realizar as dragaxes pendentes nos portos e cumprir co Plan Estratéxico de Galicia 2015-2020, que establece a mellora da seguridade como unha das liñas prioritarias de actuación”. Toja reclamou que restauren o millón de euros en saúde e seguridade que había nos orzamentos de 2017 e que foi reducida ata 300.000 euros e que “non van deixar sen executar 6 de cada 10 euros”. Esixiulle ao goberno galego que “tome en serio a seguridade dos galegos e galegas que traballan no mar”.
Novas relacionadas
- Loli Toja e Ana Miranda levan sendas iniciativas pesqueiras aos foros Galego e Europeo.
- A tráxica e real historia, erro tras erro, do inoperante heliporto de Salvamento da Costa da Morte.
- A seguridade no porto de Malpica volve ao Parlamento.
- A familia malpicá do falecido no mar pide solucións para o porto.