Martes. 30.04.2024
El tiempo

Case a metade da mocidade carballesa pasa de 3 a 5 horas/día diante da pantalla as fins de semana

adolescente pantallas videoxogos
Case a metade da mocidade carballesa pasa de 3 a 5 horas/día diante da pantalla as fins de semana

A asociación Vieiro realizou un estudo co obxectivo de coñecer os hábitos dos menores en Internet a través do programa de prevención: Clikeando. No proxecto participaron un total aproximado de 750 alumnos de Secundaria do Concello de Carballo con idades comprendidas entre os 11 e os 16 anos.

Cos datos obtidos a través dun cuestionario anónimo sobre o uso das novas tecnoloxías, elaborouse un informe, co fin de coñecer o tempo empregado e a forma en que se empregan as novas tecnoloxías, entre as que destacan: teléfonos móbiles, videoxogos, Apps, Internet e redes sociais.

Os profesionais da entidade sinalan que os resultados serven como primeira aproximación para coñecer os riscos e oportunidades aos que se enfrontan os menores no uso das novas tecnoloxías, polo que debemos tratar estes datos con cautela xa que as respostas poden estar influídas pola conveniencia social e/ou presión dos pais.

No seguinte cadro recóllense as porcentaxes de horas que os adolescentes dedican á "proxección", entendida como calquera hora do día na que se atopan diante dunha pantalla:

  0-2 h 3-5 h 6-8 h 9-11 h 12-14 h Máis de 14h
Cantas horas dedicas diariamente
a pantalleos de luns a xoves?
58,03% 18,31% 16,97% 3,06% 0,57% 3,06%
Cantas horas dedicas diariamente a
pantalleos de venres a domingo?
22,02% 45,04% 12,17% 8,47% 3,95% 8,35%

* Hai que ter en conta que as horas recomendadas polos expertos para esta etapa evolutiva non deben superar as 2 horas e que o alumnado enquisado está toda a mañá na escola, polo que os datos se presentan cando menos significativos.

Semana vs Finde

Obsérvanse diferenzas no uso das novas tecnoloxías entre a semana e a fin de semana. De luns a venres o tempo de dedicación é inferior ao da fin de semana, vemos que as porcentaxes máis altas repártense neste caso nos dous primeiros intervalos, é dicir, entre 0 e 5 horas. Na fin de semana as porcentaxes aumentan cara a un maior número de horas. As porcentaxes máis altas atópanse nos intervalos de 0 a 5, os mesmos que para a semana, aínda que neste caso observamos un importante incremento das franxas horarias de máis de 9 horas, chegando un 8,35% a afirmar que dedican máis de 14 horas horas diante das pantallas
As porcentaxes rexistradas no resto de franxas horarias son significativas e preocupantes, reflectindo un uso abusivo das novas tecnoloxías da información e da comunicación.

Lecer Pantallas = lecer

Os menores enquisados ​​ocupan o seu tempo de lecer con algún tipo de dispositivo electrónico, sendo a tableta a que máis usan xa que desde ela poden acceder a numerosos contidos, xogos, Internet e redes sociais como TikTok, YouTube e Instagram e WhatsApp, o máis utilizados polos adolescentes. É aquí onde o 24,59% afirma aceptar a descoñecidos, ademais de case o 13,80% que afirma recibir ameazas e/ou burlas nestas redes.

Dispositivos e xogos máis usados

Outros dos dispositivos máis utilizados son por orde de preferencia: móbil, videoconsola, ordenador e televisión. A maioría destes dispositivos adoitan utilizarse para xogar a diferentes tipos de xogos, entre os que destaca Fortnite, un xogo de supervivencia “todos contra todos”, moi estendido entre os adolescentes e tamén entre os máis pequenos. É un xogo moi adictivo que tamén se pode descargar gratuitamente desde varias plataformas. A velocidade coa que creceu Fortnite non só débese a que é gratuíto, senón que ten moitos elementos para atraer a atención do público: gráficos de boa calidade, sentido do humor e un ritmo lixeiro que se move rápido, xa que o os xogos poden durar desde un minuto ata case media hora. É un xogo cheo de adrenalina e a vida real pode parecer aburrida en comparación, ademais ten un importante factor de sorte que fai que moitos volvan a xogar atraídos pola posibilidade de gañar.

Outros xogos que seguen a ocupar os intereses dos enquisados ​​son, por orde de preferencia: a plataforma de xogos Roblox; Fifa, ou o Stumble, xogo de grupos de eliminatorias para móbiles multixogador; Séguenlle Minecraft, famoso por ser un xogo creativo de construción de “mundo aberto”, e GTA, que mestura varios estilos de xogo, non recomendado para escenas de violencia, prostitución, etc. que o acompañan. Algúns destes xogos e outros aos que xogan menores non son recomendables pola súa idade, xa que están indicados para maiores de 18 anos seguindo o código PEGI.

Apostas

<ñ>Por outra banda, tamén se preguntou aos escolares se apostaban e de que tipo. Neste caso, unha pequena porcentaxe do 4,8% afirma que realiza apostas deportivas.

 

Responsabilidade familiar

Os profesionais da asociación destacan a responsabilidade da familia na adquisición e control dos videoxogos nos que os menores pasan o seu tempo de lecer, recomendando prestar especial atención ás idades recomendadas e aos seus contidos.

Desde que nacen, os nenos son consumidores de pantallas: televisión, tableta, ordenador, teléfono móbil, videoconsolas... Pero necesitan límites, xa que un consumo excesivo ou inadecuado pode afectar negativamente tanto á súa saúde como ao seu desenvolvemento persoal e escolar.

Como sucede con outros instrumentos da vida diaria, os adolescentes necesitan normas e límites para convivir coas posibilidades do mundo dixital e deben ser informados sobre un uso correcto que non implique riscos, xa que o uso excesivo de pantallas leva a problemas de saúde, como trastornos do sono, irascibilidade, agresividade, aumento do risco de trastorno por déficit de atención, trastornos alimentarios, obesidade... Ademais, cando o contido é inadecuado para a súa idade, poden desenvolver condutas violentas e/ou acabar tendo unha imaxe distorsionada da sexualidade.

”Todo o mundo sabe que os nosos fillos naceron na era dixital, pero iso non quere dicir que saiban utilizalos correctamente e con responsabilidade. É responsabilidade das familias e dos educadores”, explican dende Vieiro.

Comentarios