Non vos parece?
11:53 22/09/15
A planificación de recursos humanos, na administración pública, persegue contribuír á eficiencia na utilización dos recursos económicos dispoñibles e a maximizar a eficacia na prestación de servizos (artigo 69 da lei 7/2007, de 12 de abril). Pero, a maioría dos nosos concellos carecen de instrumentos de ordenación de persoal. Así de rotundo. Así de claro. Así de irritante.
En base á potestade organizativa que posúen as entidades locais, os concellos poden utilizar diversos procedementos para organizar o seu persoal (manuais de procedemento, organigramas da entidade, rexistro de persoal, etc.), pero non o fan.
De feito, a existencia de instrucións sobre permisos, licencias, vacacións, asistencia a cursos de formación, tramitación de nóminas e anticipos, por exemplo, constitúe unha regulación útil para documentar e concretar aspectos específicos e propios de cada corporación municipal. Non obstante, excepto Carballo, ningún dos nosos concellos dispón dun manual de procedemento relativo ao seu persoal.
Por outra banda, o organigrama é unha ferramenta adecuada para representar a distribución orgánica e funcional dunha entidade, porque permite visualizar de xeito inmediato a dimensión e estrutura departamental na que se divide a institución. Carballo, Laxe e Muxía son os únicos concellos que contan cun organigrama no que se especifica, graficamente, as diferentes áreas municipais.
Ademais, a pesar de que os entes locais deben constituír rexistros de persoal, e que os datos inscritos determinarán as nóminas, a efectos da debida xustificación de todas as retribucións dos traballadores públicos, o nivel de implantación deste instrumento de control nos municipios da contorna é practicamente inexistente. Tan só o Concello de Corcubión conta cun rexistro onde inscribir os actos que afectan á vida administrativa do seu persoal.
Nin manuais de procedemento, nin organigramas, nin rexistro de persoal. Vai sendo hora de tomar en serio estas cuestións, para superar a debilidade organizativa que se observa no sector público municipal. Non vos parece?
- Domingo Guerra ([email protected]). Economista. Especialista en economía pública e política económica pola USC.
Novas relacionadas
Outros artigos sobre Economía Municipal de Domingo Guerra
- A voltas coa débeda.
- Administracións de 4ª División.
- Non somos “mexebos”.
- Estamos a sufrir en silencio excesivo e sen saber até cando.
- O peixe intelixente.
- Desafíos municipai.
- O soldo do alcalde.
- Repasando o PIB dos Concellos QPC.
- Facturas no caixón.
- Débeda viva a 31/12/2013.
- Solvencia financeira municipal.
- Os concellos e a crise.
- Reposición da legalidade urbanística.
- Loito por culpa do mar.
- Remanente de tesourería.
- Eficacia recadatoria.
- Oportunidade perdida.
- Gasto de persoal.
- Rendición da conta xeral.
- A Conta Xeral.
- A contribución.
- Cuestión de confianza e moción de censura.
- Débeda municipal.
- A prórroga do orzamento municipal.
- Presión fiscal dos nosos concellos.
Fonte
- Redacción de QPC ([email protected]).