Martes. 17.09.2024
El tiempo

O Xiria Pop pechou a temporada festivaleira a golpe de bo pop internacional

O Xiria Pop pechou a temporada festivaleira a golpe de bo pop internacional
Xabier Grana diante dos cabezas de cartel os Tripwires no Xiria Pop 2014-Foto-Roberto Rey

Era a última cita festivaleira do verán, e como era de esperar, non defraudou. O Xiria Pop, xa na súa 16ª edición, é un todo un clásico da escena popeira galega, unha desas citas que congrega a varios centos de amantes da boa música, que loitan contra a ditadura da verbena no rural do país. Unha cita xa familiar para moitos dos que cada ano asisten para descubrir os tesouros musicais que achega á Bergantiños o Molete Psicodélico e a súa cara visible, Xabier Graña.

Un festival lowcost, pero só en canto orzamento, porque en canto a calidade dos seus artistas invitados sempre trae un cartel tremendamente rico. E facémonos cas fotos e as crónicas de Roberto Rey para ver como se desenvolveron as dúas noites de festival na mítica Sala Dublín.

The Tripwires no Xiria Pop 2014-Foto-Mama Lola Studio

Este ano, os cabeza de cartel eran os The Tripwires, chegados directamente de Seattle cos seus guitarras noventeras. E non defraudaron para pechar unha inmellorable noite do sábado, despois dos cataláns Fuckin’Bollocks romperan o xeo, de que os vascos The Reverendos recuperanse o rockabilly dos 50-60, e de que os londinenses King Salami & The Cumberland fixeran vibrar a todo o público co seiu divertidísimo e festexeiro rhythm & blues.

Festa cos King Salami no Xiria Pop-Foto-Roberto Rey King Salami no Xiria Pop-Foto-Mala Lola Estudip The Reverendos levounos ata os 50-Foto-Mala Lola Estudio

O venres xa pasaran os ferroláns Los Huéspedes Felices, uns alquimistas do folk-rock e a psicodelia que diría Rey. A actuación de Ginnels, chegados dende Dublín, fixo sorrir a todo o público, que disfrutou, e moito, con outro dos grandes nomes do festival, un Anton Barbeau que viña só dende Sacramento e que se xuntaba cunha banda con xente da zona para nun par de días armar un concertazo irrepetible.

Xiria Popalabras

Ademais, o festival recuperou o ton literario, e a Sala A Reserva acollía a presentación de dous libros cun nexo en común, o post hardcore e Sonic Youth en particular. Precisamente o “Estragos de una juventud sónica”, de Ignacio Juliá, fala desta banda, mentres que o “La Distorsión inteligente”, de Marcos Gendre trata máis sobre o movemento.

Máis información

Comentarios