Domingo. 28.04.2024
El tiempo

O alumnado do IES Pedra da Aguia, máis europeos que nunca

ies pedra da aguia parlamento europeo 2
O alumnado do IES Pedra da Aguia, máis europeos que nunca

Os 24 alumnxs e dous profesores do IES Pedra da Aguia da Ponte do Porto xa están de volta. Realizaron unha viaxe  educativa-lecer para visitar as institucións comunitarias, pero tamén facer excursións a diferentes partes de Bélxica como Bruxas, Gante ou Waterloo.
Non obstante, o principal obxectivo era que os alumnos coñezan de primeira man o institucións da Unión Europea e outras organizacións que estean ao seu servizo ou que Promoven o seu coñecemento.
A nivel puramente institucional, o alumnado visitou a sede do Consilium, no que comparten edificio entre o Consello Europeo, máximo órgano da Unión Europea, e o Consello de Ministros, un dos órganos lexislativos da Unión Europea, que tamén representa os intereses dos Estados. España ocupaba a presidencia rotatoria semestral do mesmo ata o 31 de decembro e agora tócalle a Bélxica.

ies pedra da aguia parlamento europeo

O outro punto destacado foi a visita ao Parlamento Europeo, segundo órgano lexislativo, pero que representa os intereses dos cidadáns europeos, de aí o 705 os actuais eurodeputados son elixidos polos propios habitantes da UE.
Aínda que a sede de Bruxelas traballa en comisións, tamén hai unha cámara que permite que todos os eurodeputados se reúnan para determinadas conmemoracións, como o caso, dende o mesmo día da visita se lembraron as vítimas do holocausto nazi.

Este evento permitiulles ver a moitos eurodeputados e mesmo a dous deles Poderías darnos un momento do teu tempo para saudarnos e mesmo ser entrevistado? por un dos alumnos no marco do programa “Activistas polo mundo que
Queremos".
En concreto, foron as eurodeputadas María Eugenia Rodríguez Palop de Podemos e Ana Collado do Partido Popular, un de cuxos axudantes, Adrián Lijó, é de Camariñas.
As visitas institucionais tiveron o seu complemento práctico no obradoiro celebrado no Casa da Historia Europea e no xogo de rol Parlamentarium, no que o os estudantes convertéronse en eurodeputados durante dúas horas, tratando de negociar o escenario en marcha unha directiva sobre implantación de microchips e outra sobre sostibilidade no uso da auga potable.

Outras visitas leváronnos á exposición permanente “Experience Europe”, sobre o papel que xoga a Comisión Europea, e a Fundación Galicia Europa, organización rexional que ten como obxectivo axudar a todos os galegos que visitan Bruxelas a facilitar a súa coñecementos e servizos ofrecidos polas institucións comunitarias.

Foron cinco xornadas intensas, con horarios moi europeos, pero foron moi beneficioso, non só pola experiencia enriquecedora, senón tamén pola oportunidade o que supón estar no centro da toma de moitas das decisións que teñen un posterior impacto na nosa vida diaria.
Agora toca retomar a actividade escolar e continuar cunha das actividades estrela de este curso, que é o programa “Activistas polo mundo que queremos”. A seguinte semana estes mesmos alumnos e os seus compañeiros de 3o da ESO gravarán o guións que foron elaborando ao longo deste mes de xaneiro sobre os temas de proxecto: medio ambiente, racismo, feminismo e LGTBIQ+. 

Comentarios