Mércores. 22.05.2019
El tiempo

A Autovía Costa da Morte, a segunda menos utilizada de toda Galicia

A Autovía Costa da Morte, a segunda menos utilizada de toda Galicia
Autovia Costa da Morte baleira Imaxe da Autovía Costa da Morte, días antes de ser inaugurada en xullo de 2016, pero que podería ser cazada co mesmo tráfico calquera día de 2017

Fundamental para o desenvolvemento económico dunha comarca illada historicamente, pero non tan revolucionaria como puiderámos pensar hai 10 anos. Pode ser esta unha lectura dos datos que vén de facer públicos a Xunta na súa Memoria do Tráfico en Galicia 2017 sobre a Autovía Costa da Morte.

Uns datos que sitúan a Autovía como a segunda menos utilizada de Galicia (por dianteda Ourense-Celanova) e que devolven un panorama desolador sobre o despoboamento que vive a bisbarra.

Xa había quen en 2014 lamentaba o esforzo realizado arredor desta aUtopía pantasma. Unha infraestrutura non exenta de numerosas polémicas, da que se inauguraba só o 35% do prometido en 2016, con nada menos que 13 anos de retraso, con continuas mentiras sobre a súa apertura e sobre os polémicos procesos de adxudicacións.

Análise do tráfico na AG-55

Trafico pola Costa da Morte 2017

Se de Coruña a Carballo hai unha media de 14.000 vehículos diarios pagando a primeira das peaxes, dende Laracha ata Carballo a media de vehículos xa baixa a 11.000. A circunvalación carballesa é utilizada por 9.300 coches cada día.

Chama a atención que o número de vehículos que utiliza a comarcal AC-552 entre Coruña e Carballo é semellante á da Autopista, o que demostra a imperiosa necesidade de eliminar as peaxes da AG-55.

Datos do novo treito Carballo-Baio

O novo tramo é utilizado por un máximo de 7.300 vehículos diarios, os que se rexistran entre Carballo e Coristanco. Unh acifra que en agosto pode chegaraos 9.000 pero que en febreiro baixa ata os 6.200.

Se seguimos baixando cara a Costa, as cifras van descendendo. Entre 6.000 e 7.000 utilizan a AG-55 entre Coristanco e Baio, e tan só 4.600 usuarios utilizan o Corredor entre Baio e Berdoias diariamente. Un dato que é dos verdadeiramente chamativos, pois hai 10 anos, en 2008, eran case 8.000 os vehículos que facían o treito Baio-Vimianzo todos os días pola AC-552.

A apertura do treito ata Baio si que produxo unha baixada na comarcal entre Coristanco e Agualada (de 10.000-15.000 a 1.500-3.000) e máis acentuada aínda no treito Agualada-Baio por onde pasan menos de 1.500 vehículos ao día.

Un 30% de desprazamentos menos que en 2008

Sumando estes datos (a cifra de vehículos que pasaban en 2008 pola AC-552 entre Vimianzo e Baio e os vehículos que suman a AC-552 e a AG-55 entre os mesmos puntosen 2017), podemos concluír que entre 2008 e 2017 hai unha baixada do 30% de desprazamentos diarios polo corazón da Costa da Morte.

Outras zonas máis densas

Se baixamos ata a comarca de Fisterra, a AC-442 rexistra entre Cee e Dumbría máis de 9.600 desprazamentos diarios, moi por diante do vial VG-14 que une Cee e Sardiñeiro (entre 1.500 e 3.000) e a estrada entre Corcubión e Sardiñeiro (menos de 1.500). Chegan a FIsterra cada día uns 4.000 vehículos diarios.

Outra das zonas máis densas da comarca é a vía “rápida” AC-415 que une Carballo e Buño, con 8.500 vehículos diarios.

Peaxe na sombra

Moitos colectivos denuncian que a concesión conleva unha “peaxe na sombra”, pois a concesión significa un custe ás arcas da Xunta de 23 millóns de euros anuais.

 

A historia da Autovía Costa da Morte

Artigos relacionados

Fonte

Comentarios