A Autovía Costa da Morte, a segunda menos utilizada de toda Galicia
 
           Imaxe da Autovía Costa da Morte, días antes de ser inaugurada en xullo de 2016, pero que podería ser cazada co mesmo tráfico calquera día de 2017
 Imaxe da Autovía Costa da Morte, días antes de ser inaugurada en xullo de 2016, pero que podería ser cazada co mesmo tráfico calquera día de 2017
Fundamental para o desenvolvemento económico dunha comarca illada historicamente, pero non tan revolucionaria como puiderámos pensar hai 10 anos. Pode ser esta unha lectura dos datos que vén de facer públicos a Xunta na súa Memoria do Tráfico en Galicia 2017 sobre a Autovía Costa da Morte.
Uns datos que sitúan a Autovía como a segunda menos utilizada de Galicia (por dianteda Ourense-Celanova) e que devolven un panorama desolador sobre o despoboamento que vive a bisbarra.
Xa había quen en 2014 lamentaba o esforzo realizado arredor desta aUtopía pantasma. Unha infraestrutura non exenta de numerosas polémicas, da que se inauguraba só o 35% do prometido en 2016, con nada menos que 13 anos de retraso, con continuas mentiras sobre a súa apertura e sobre os polémicos procesos de adxudicacións.
Análise do tráfico na AG-55
 
Se de Coruña a Carballo hai unha media de 14.000 vehículos diarios pagando a primeira das peaxes, dende Laracha ata Carballo a media de vehículos xa baixa a 11.000. A circunvalación carballesa é utilizada por 9.300 coches cada día.
Chama a atención que o número de vehículos que utiliza a comarcal AC-552 entre Coruña e Carballo é semellante á da Autopista, o que demostra a imperiosa necesidade de eliminar as peaxes da AG-55.
Datos do novo treito Carballo-Baio
O novo tramo é utilizado por un máximo de 7.300 vehículos diarios, os que se rexistran entre Carballo e Coristanco. Unh acifra que en agosto pode chegaraos 9.000 pero que en febreiro baixa ata os 6.200.
Se seguimos baixando cara a Costa, as cifras van descendendo. Entre 6.000 e 7.000 utilizan a AG-55 entre Coristanco e Baio, e tan só 4.600 usuarios utilizan o Corredor entre Baio e Berdoias diariamente. Un dato que é dos verdadeiramente chamativos, pois hai 10 anos, en 2008, eran case 8.000 os vehículos que facían o treito Baio-Vimianzo todos os días pola AC-552.
A apertura do treito ata Baio si que produxo unha baixada na comarcal entre Coristanco e Agualada (de 10.000-15.000 a 1.500-3.000) e máis acentuada aínda no treito Agualada-Baio por onde pasan menos de 1.500 vehículos ao día.
Un 30% de desprazamentos menos que en 2008
Sumando estes datos (a cifra de vehículos que pasaban en 2008 pola AC-552 entre Vimianzo e Baio e os vehículos que suman a AC-552 e a AG-55 entre os mesmos puntosen 2017), podemos concluír que entre 2008 e 2017 hai unha baixada do 30% de desprazamentos diarios polo corazón da Costa da Morte.
Outras zonas máis densas
Se baixamos ata a comarca de Fisterra, a AC-442 rexistra entre Cee e Dumbría máis de 9.600 desprazamentos diarios, moi por diante do vial VG-14 que une Cee e Sardiñeiro (entre 1.500 e 3.000) e a estrada entre Corcubión e Sardiñeiro (menos de 1.500). Chegan a FIsterra cada día uns 4.000 vehículos diarios.
Outra das zonas máis densas da comarca é a vía “rápida” AC-415 que une Carballo e Buño, con 8.500 vehículos diarios.
Peaxe na sombra
Moitos colectivos denuncian que a concesión conleva unha “peaxe na sombra”, pois a concesión significa un custe ás arcas da Xunta de 23 millóns de euros anuais.
A historia da Autovía Costa da Morte
- Marzo 17: De Autovía a Corredor: Un novo recorte para a imprescindible infraestrutura da Costa da Morte.
- 09-03-17: O PSdG solicita un acceso directo ao polígono de Vimianzo na prolongación da autovía da Costa da Morte.
- 08-03-17: O BNG esixe o remate da Autovía Costa da Morte ata Cee
- 01-03-17: O grupo Popular defenderá no pleno a construción do segundo treito da autovía da Costa da Morte
- 01-08-16: Antelo pregúntalle a Feijoo polo treito sur da Autovía
- 29-07-16: Queda inaugurada a media Autovía da Costa da Morte.
- 20-07-16: 13 anos despois, a Costa da Morte terá por fin, media Autovía
- 16-06-16: BNG e PSOE critican o uso electoral da MiniAutovía e o GALP por parte do PP.
- 23-03-16: A autovía Costa da Morte abrirase ao tráfico este verán.
- 19-02-16: Os veciños do Outeiro, Agualada, terán un acceso seguro ás fincas que lindan coa Autovía Costa da Morte
- 20-01-16: Visita de rigor ás obras de conexión coa autovía da Costa da Morte
- 18-01-16: Comezan as obras do enlace da Autopista coa Autovía Costa da Morte
- 14-01-16: “O próximo verán” estará listo o tramo Carballo-Baio da autovía da Costa da Morte.
- 16-11-15: A Xunta recoñece que o treito sur da Autovía se realizarán cando San Xoán baixe o dedo.
- 19-10-15: A Autovía estará en funcionamento en verán de 2016, con 3 anos de retraso.
- 01-10-15: A Xunta asegura que realizou o pago de todos os terreos expropiados pola autovía Costa da Morte.
- 22-09-15: A Xunta reduce o número de enlaces da Autovía.
- 27-04-15: Os veciños de Coristanco esixen a saída da Autovía.
- 23-04-15: A Xunta elimina dúas saídas da Autovía.
- 30-03-15: O bo ritmo electoral da Autovía Costa da Morte.
- 16-03-15: Unha electoral e reivindicativa inauguración da tan necesaria Casa da Cultura de Cee.
- 16-03-15: Que pasa cas obras da Autovía feitas en Vimianzo?.
- 22-12-14: O BNG pide que a Autovía chegue a Cee.
- 09-12-14: As máquinas volven traballar na Autovía Costa da Morte case dous anos despois.
- 27-11-14: Que relación ten a trama Gürtel ca Autovía Costa da Morte?.
- 20-11-14: O BNG denuncia o sobrecuste e o PP repítese as súas promesas sobre a Autovía.
- 12-11-14: A Xustiza xulgará a legalidade da modificación do contrato da Autovía Costa da Morte.
- 06-11-14: É legal o proceder da Xunta coa Autovía Costa da Morte?.
- 23-10-14: O treito norte da Autovía e o dragado de Laxe, nos Orzamentos 2015.
- 21-10-14: O novo contrato da Autovía supón a anulación do treito sur.
- 16-10-14: As obras da Autovía non comezarán ata finais de 2014 e rematarán en outrubro de 2016.
- 29-09-14: Feijoo ratifica na súa visita a Camariñas que as obras da autovía se retomarán de forma inmediata.
- 24-09-14: O PP autoesíxese só o treito norte da Autovía.
- 01-09-14: Segunda marcha reivindicativa pola escombreira da Autovía Costa da Morte.
- 25-08-14: Os políticos moven ficha de marcha pola Autovía.
- 19-06-14: O BNG esixe, por enésima vez, unha solución inmediata á Autovía Costa da Morte.
- 10-03-14: Preguntando pola volta ás obras da Autovía.
- 05-05-14: A eterna promesa incumplida da Autovía Costa da Morte.
- 30-01-14: Unha colleita de sinaturas online para esixir o reinicio das obras da Autovía Costa da Morte.
- 03-12-13: A Xunta promete retomar as obras do treito Carballo-Baio da Autovía a primeiros de ano.
- 31-10-13: A Autovía volveu ao Parlamento e terá alomenos 3 anos de retraso.
- 25-10-13: A concesionaria da Autovía Costa da Morte, en creba.
- 04-10-13: O BNG pide que se anule o contrato coa concesionaria da Autovía e que a Xunta asuma un contrato de obra pública.
- 20-09-13: Os Concellos de Carballo, Vimianzo e Zas pregúntanlle á Xunta polas obras da Autovía.
- 11-09-13: O BNG denuncia a eterna parálise da Autovía Costa da Morte.
- 14-03-13: O Conselleiro ríese da Costa da Morte asegurando que a Autovía estará rematada no 2016.
- 04-03-13: O BNG denuncia a eterna parálise da Autovía Costa da Morte.
- 05-02-13: A Xunta recoñece case un ano de parálise na Autovía Costa da Morte.
- 08-10-12: A Xunta rectifica as verbas de Hernández e insiste en que a Autovía non está paralizada.
- 26-09-12: A Xunta ratifica os retrasos na Autovía ante a falta de financiamento da empresa.
- 22-09-12: A Autovía que separa.
- 20-09-12: A Autovía da Costa da Morte non estará rematada no 2013.
- 19-09-12: Os alcaldes da Costa únense ante a paralización das obras da Autovía.
- 06-06-12: As máquinas volven á Autovía e a Xunta asegura que se cumplirán os seus prazos.
- 06-06-12: Un poboado calcolítico afogado polo asfalto.
- 24-04-12: O Conselleiro ratifica unha Autovía rematada no 2013 e sen peaxe.
- 13-04-12: Os camións da Autovía paran.
- 03-04-12: Paralizadas as obras da Autovía?.
- 28-11-11: De Cee a Fisterra en 3 minutos pola VAC?.
- 02-08-11: Onte comezaron as obras da Autovía.
- 10-06-11: Asinado o contrato da VAC: As obras comezarán en agosto e estará lista no verán do 2013.
- 13-05-11: Adxudicación polémica da VAC.
- 04-05-11: A Xunta licitará a Autovía cun retraso de 2 anos, máis cara e ás mesmas empresas.
- 30-09-10: A Costa do Retraso.
- 09-09-10: Novo e eterno retraso da VAC.
- 26-12-08: O tramo entre Carballo e Baio entrará en servizo a finais de 2010 .
- 22-12-08: Touriño chega pola VAC e pon a primeira pedra da Autovía Costa da Morte.
Artigos relacionados
- Informe para evitar o desastre Económico-Financeiro da Costa da Morte.
- A tráxica e real historia, erro tras erro, do inoperante heliporto de Salvamento da Costa da Morte.
- Unha Autovía para a Costa da Morte. Reflexións en torno a unha autovía pantasma.
Fonte
- Redacción de QPC (info@quepasanacosta.com).
- Praza.
 
       
       
             
             
         
           
          