Economía municipal: O plan de disposición de fondos
O Plan de disposición de fondos é, sen dúbida, un dos instrumentos fundamentais para xestionar con eficiencia a tesourería municipal. Pero moitos dos nosos concellos non o teñen aprobado.
Trátase dunha ferramenta que debe recoller –por imperativo legal– a prioridade de pago dos intereses e capital do endebedamento, os gastos de persoal e as obrigas pendentes de exercicios anteriores, fronte a calquera outro tipo de gasto.
O Plan funciona como mecanismo de coordinación entre o orzamento da entidade e a tesourería, actuando como elemento de regulación dos fluxos de entrada e saída de cartos e, polo tanto, erixíndose como un medio eficaz para regular a liquidez dos fondos públicos municipais.
En contra do que se podería pensar correspóndelle á alcaldía –non a tesourería– o seu establecemento, por ser o alcalde ou alcaldesa quen o debe aprobar e a quen lle corresponde adoptar as decisións sobre a súa configuración.
Unha característica que me gusta destacar é o seu carácter vinculante e flexible ao mesmo tempo. Vinculante, porque como toda norma, obriga; e flexible, porque aínda sendo ríxido para a súa propia aplicación –que non pode ser desviada nin alterada– permite a súa adaptación, xa que pode ser modificado polos mesmos canles da súa creación, en función das variables ás que está ou pode estar sometido.
Os que nos dedicamos ao estudio e análise da realidade municipal, sabemos da importancia deste medio para evitar arbitrariedade e favoritismo no pago. Situación que, lamentablemente, se constata con demasiada frecuencia en moitos concellos. Por iso, e xa que «a expedición das ordes de pago haberá de acomodarse ao plan de disposición de fondos», agora que se aproxima o Novo Ano, é bo momento para implantar, onde non exista, este valioso instrumento de planificación financeira municipal.
- Domingo Guerra ([email protected]). Economista. Especialista en economía pública e política económica pola USC.
Outros artigos sobre Economía Municipal de Domingo Guerra
- O Esquema Nacional de Seguridade.
- A débeda bancaria despois de catro anos.
- A necesaria reforma tributaria local.
- Tesoureir@s de Administración Local.
- Prevención da corrupción.
- Catro concellos non renden contas.
- Investimentos financeiramente sostibles.
- Economía municipal: Nós cumprimos!.
- O Informe dez meses despois.
- A e-Administración.
- Economía Municipal. Reforma do financiamento local.
- Economía Municipal. Pagar tarde, mal e arrastro.
- Chegou o momento.
- O necesario control.
- Non vos parece?.
- A voltas coa débeda.
- Administracións de 4ª División.
- Non somos “mexebos”.
- Estamos a sufrir en silencio excesivo e sen saber até cando.
- O peixe intelixente.
- Desafíos municipai.
- O soldo do alcalde.
- Repasando o PIB dos Concellos QPC.
- Facturas no caixón.
- Débeda viva a 31/12/2013.
- Solvencia financeira municipal.
- Os concellos e a crise.
- Reposición da legalidade urbanística.
- Loito por culpa do mar.
- Remanente de tesourería.
- Eficacia recadatoria.
- Oportunidade perdida.
- Gasto de persoal.
- Rendición da conta xeral.
- A Conta Xeral.
- A contribución.
- Cuestión de confianza e moción de censura.
- Débeda municipal.
- A prórroga do orzamento municipal.
- Presión fiscal dos nosos concellos.
Fonte
- Redacción de QPC ([email protected]).