martes. 16.09.2025
El tiempo

Familias do IES Agra de Raíces presentan reclamacións individuais por falta de apoios ao alumnado con necesidades

  • Alumn@s como Xoel, de 17 anos, ou Inés, de 1º ESO, sofren así os recortes.
Unha das familias do IES Agra Raices presendo queixas
Unha das familias do IES Agra Raices presentando a súa reclamación
Familias do IES Agra de Raíces presentan reclamacións individuais por falta de apoios ao alumnado con necesidades

Ademais das mobilizacións conxuntas, as familias con fillos e fillas con necesidades educativas especiais (NEE) do IES Agra de Raíces están a presentar reclamacións individuais ante a Consellería de Educación pola falta de persoal especializado.

As familias denuncian que os seus fillos non contan cos apoios imprescindibles para poder ter unha educación inclusiva e en igualdade de
condicións, como garante a lexislación vixente.
Desde Paseniño, a asociación de familias da Costa da Morte creada en 2020 para defender os dereitos do alumnado con diversidade, sublíñase que cada setembro se repite o mesmo escenario: recortes, atrasos e incerteza que deixan aos rapaces sen atención suficiente.
“Levamos anos coñecendo de primeira man as dificultades das familias, acompañámolas e sabemos ben que as necesidades están aí, son reais e non se poden seguir ignorando” , destacan.

"Vidas concretas, dereitos vulnerados"

Entre as reclamacións presentadas, están casos como o de Xoel, de 17 anos, con TEA e hipoacusia severa, que levaba catro cursos con 50 minutos semanais de apoio de Audición e Linguaxe (AL). Este curso, sen previo aviso, pasa de 50 a 0 minutos semanais, deixando ao rapaz sen un recurso esencial para o seu desenvolvemento comunicativo. A súa nai explícao así: “Non pode ser que cada setembro teñamos que volver empezar a loita. O inicio de curso debería ser para acompañar aos nosos fillos, non para suplicar dereitos que xa estaban recoñecidos”.

Outro exemplo é Inés, alumna de 1º da ESO cunha enfermidade rara (CDG-1c), con 65% de discapacidade e gran dependencia, que require apoios constantes: unha PT na aula, un/ha profesional de AL e unha coidadora durante toda a xornada. A realidade é que estes apoios non están cubertos na medida que precisa, polo que a súa integración e benestar no centro quedan gravemente comprometidos.

E non son casos illados: numerosos alumnos NEAE (TDAH, dislexia, dificultades de aprendizaxe, vulnerabilidade social...) que en primaria recibían apoio de PT e AL, ao chegar á secundaria perden eses recursos, xusto cando as esixencias académicas aumentan. As familias denuncian que, así, os seus fillos quedan atrás, sen as mesmas oportunidades de progreso que o resto.

Cada setembro, volta á loita

As nais e pais insisten en que esta situación non só afecta ao futuro educativo dos seus fillos, senón tamén á súa saúde mental e emocional.
“É moi duro ver como sofren, como queren avanzar e non poden porque lles faltan os apoios básicos. E tamén é duro para nós: vivimos cada setembro con ansiedade, con medo, sen saber se os nosos fillos estarán atendidos”, explican.

Outras novas sobre os recortes

Comentarios