Canto cobraron os nosos alcaldes en 2017
Neste mesmo espazo, nun artigo publicado o día 11 de febreiro de 2015, sinalaba que «o cargo de alcalde debe ser remunerado. Ben remunerado. Porque, esixe estar dispoñible as vinte catro horas do día para resolver os múltiples problemas que afectan ao municipio». E sigo pensando o mesmo.
Pero tamén comentaba que a partir das eleccións de 2015 ese salario tería un tope máximo, vinculado ao número de habitantes, polo que a poboación sería a variable que determinaría as retribucións dos presidentes das nosas Corporacións Municipais.
Deste xeito, os alcaldes e alcaldesas dos concellos comprendidos entre 1.000 e 5.000 habitantes percibirían 40.000 euros como máximo ao ano; os de entre 5.001 e 10.000 habitantes ata 45.000 euros, e así sucesivamente.
Pois ben, xa temos datos sobre a cantidade total percibida en 2017. Así que, nesta táboa, presentamos a información detallada dos nosos concellos.
Segundo esta información, os únicos concellos que superan o tope (descoñecemos a situación de Fisterra) son os de Cabana (229,72 euros), Dumbría (400,08 euros) e Zas (799,92 euros), aínda que con cantidades certamente pequenas.
Podemos opinar sobre si o límite establecido é ou non suficiente. Si é xusto ou non considerar o tamaño poboacional como mellor medida para determinar estas retribucións. Si a dedicación debe ser sempre en exclusiva ou pode ser parcial, etcétera. Que cada un de nós extraia a súa propia conclusión.
Pero ninguén cuestionará que todos os candidatos ás vindeiras eleccións municipais coñecen cál é o tope máximo ao que adecuar as súas carteiras. Non como antes, que cada un fixaba en pleno as retribucións de forma arbitraria e, moitas veces, créanme, vulnerando o sentido común.
- Domingo Guerra ([email protected]). Economista. Especialista en economía pública e política económica pola USC.
Outros artigos sobre Economía Municipal de Domingo Guerra
- Cartos e máis cartos en bancos sen rendibilidade.
- Debemos tributar máis?.
- A Tesourería Municipal.
- Cos deberes feitos.
- Perdemos poboación.
- A conta (413) «Acredores por operacións pendentes de aplicar ao presuposto».
- O Esquema Nacional de Seguridade.
- A débeda bancaria despois de catro anos.
- A necesaria reforma tributaria local.
- Tesoureir@s de Administración Local.
- Prevención da corrupción.
- Catro concellos non renden contas.
- Investimentos financeiramente sostibles.
- Economía municipal: Nós cumprimos!.
- O Informe dez meses despois.
- A e-Administración.
- Economía Municipal. Reforma do financiamento local.
- Economía Municipal. Pagar tarde, mal e arrastro.
- Chegou o momento.
- O necesario control.
- Non vos parece?.
- A voltas coa débeda.
- Administracións de 4ª División.
- Non somos “mexebos”.
- Estamos a sufrir en silencio excesivo e sen saber até cando.
- O peixe intelixente.
- Desafíos municipai.
- O soldo do alcalde.
- Repasando o PIB dos Concellos QPC.
- Facturas no caixón.
- Débeda viva a 31/12/2013.
- Solvencia financeira municipal.
- Os concellos e a crise.
- Reposición da legalidade urbanística.
- Loito por culpa do mar.
- Remanente de tesourería.
- Eficacia recadatoria.
- Oportunidade perdida.
- Gasto de persoal.
- Rendición da conta xeral.
- A Conta Xeral.
- A contribución.
- Cuestión de confianza e moción de censura.
- Débeda municipal.
- A prórroga do orzamento municipal.
- Presión fiscal dos nosos concellos.
Fonte
- Redacción de QPC ([email protected]).