xoves. 16.01.2025
El tiempo

Guión para unha historia de zombies

Rodaxe Walking Dead en Carnota
Guión para unha historia de zombies

Unha produtora americana roda impunemente durante varias semanas nun espazo protexido da Rede Natura, ZEC e LIC. Unha produtora americana consigue permisos para meter vehículos e maquinaría pesada nos areais e o seu ecosistema natural próximo; escavar alterando a paisaxe da ribeira; arrancar especies vexetais, alterar a forma e equilibrio dun ecosistema delicado e protexido.

É faino co simbolismo dunha potente metáfora: a do zombie. A ocupación colonial da terra non é nova, como tampouco o son os efectos que este tipo de accións teñen sobre o terreo e as comunidades que se ven afectadas por elas. Permitir a agresión á paisaxe crea zombies como encarnación da violencia ecolóxica perpetrada.

Os zombies que emerxen son unha expresión directa do trauma ecolóxico. A paisaxe, antes soberana e fecunda, unha vez contaminada, convértese nunha ferida traumática no medio, encarnada nos restos dun veleiro náugrafo; nunha franxa estéril pechada á vida e vendida á carnicería das ordas zombies.   

Os non mortos que pululan pola paisaxe expresan a ruptura no tecido socioecolóxico. A agresión consentida á paisaxe crea unha cidadanía zombie que habita unha paisaxe morta, tamén contaxiada da infección. Incapaces de reunir a forza vital para reclamar a hexemonía da poboación nativa sobre a terra que habita, súmanse a golpe de selfie ao exército morto.

A metáfora do zombie permite unha lectura simbólica da destrución do medio e das súas repercusións para os que viven nas proximidades. O zombie é a manifestación da fractura do equilibrio ecolóxico. Os mortos vivintes son unha imaxe da paisaxe física e ideolóxica, da vasalaxe aos imperativos dos poderes económicos. Os mortes vivintes ocupan un escenario de xeito colonial, configurando unha metáfora do mundo do consumo ao redor do cine, do liberalismo e do trauma histórico.

A cidadanía e os gobernos zombies son responsables dos efectos socioecolóxicos na paisaxe. A rodaxe en zona protexida é representativa da explotación colonial ecolóxica e do mal uso dos recursos naturais na procura de lucro. 

Nun xiro do guión, sería preciso acadar o antidoto que nos faga conscientes da responsabilidade e nexo coa terra que habitamos, unha especie de cura, de consciencia, reinicio ou restablecemento do ecosistema superando a ferida traumática da paisaxe colonizada. O ambiente traumatizado debe reincoporarse ao fluxo da vida; a cidadanía zombificada debe comprometerse nun propósito reparador. 

O antídoto de conciencia social debe permitir volver a un equilibrio anterior á traumática infección que permitiu a separación da cidadanía do ecosistema que habita. Só un retorno a ese equilibrio ofrece a oportunidade de construír un futuro diferente. Os supervivintes á apocalipse zombie terán que construir o futuro posterior ao brote, que ha de xurdir necesariamente dunha reconfiguración da relación coa terra que habitamos.

Outros artigos de Ester Vázquez Blanco

Comentarios