![Carballo, Ponteceso e Malpica son os municipios da zona con maior numero de usuarios activos no servizo de teleasistencia provincial]()
Carballo, Ponteceso e Malpica son os municipios da zona con maior numero de usuarios activos no servizo de teleasistencia provincial
Un total 337 persoas maiores dos concellos de Bergantiños e Costa da Morte benefícianse do servizo de teleasistencia domiciliaria da Deputación da Coruña. Carballo, con 75 usuarios, Ponteceso (39), Malpica (33), e Laracha (23) son os municipios que contan con maior número de usuarios activos neste servizo, que a Deputación da Coruña presta a un total de 1.743 persoas dos 90 concellos coruñeses con menos de 50.000 habitantes, todos a excepción da Coruña, Santiago e Ferrol, para o que destina un orzamento de 394.245 euros durante 2016.
O presidente da Deputación da Coruña, Valentín González Formoso, e a deputada responsable da área de Benestar Social, Ánxela Franco, visitaron na Coruña a central dende onde se xestiona este servizo e comprobaron o seu funcionamento. “Estamos orgullosos dun servizo que permite a moitas persoas maiores ou con discapacidade seguir vivindo no seu domicilio e que proporciona tranquilidade e seguridade ás súas familias, que saben que ante calquer incidente hai unha resposta inmediata ao outro lado do botón”, afirmou González Formoso, que subliñou que nos últimos años a Deputación da Coruña decidiu seguir prestando este servizo a pesar de que o Imserso suprimiu a achega económica coa que contribuía ao seu financiamento.
No mesmo sentido pronunciouse a deputada de Benestar, Ánxela Franco, que considerou o servizo como “un anxo da guarda que está sempre aí” e que “acompaña e dá seguridade” ás persoas maiores nunha provincia caracterizada polo envellecemento da poboación, especialmente no ámbito rural.
Atención permanente
![Un pequeno intercomunicador manten aos usurios conectados as 24 horas do dia]()
Un pequeno intercomunicador mantén aos usurios conectados as 24 horas do día
Durante as 24 horas do día, os 365 días do ano, estas persoas contan con atención permanente grazas a un pequeno intercomunicador con forma de botón que levan sempre consigo e que poden premer en caso de emerxencias, accidentes, ou simplemente de que o usuario quera falar un rato coa persoa que está ao outro lado da liña.
O aparello funciona tamén en sentido inverso, xa que os usuarios reciben periódicamente chamadas de control dende a central do servizo, que sirven para cuestións tan diversas como preguntarlles polo seu estado de saúde, lembrarlles a hora da súa medicación ou unha cita médica, ou felicitalos polo seu aniversario.
As 16 operadoras que atenden este servizo apuntan nun programa informático cada detalle que o seu interlocutor lles vai contando, co que se crea un expediente individualizado de cada usuario, o que permite un seguemento máis completo e eficaz. Segundo explicaron os responsables da central, co paso do tempo, usarios e teleoperadoras establecen unha relación persoal que é moi apreciada polas persoas maiores e polas súas familias.
Número de usuarios por cocellos do servizo de Teleasistencia provincial
- Cabana de Bergantiños: 16
- Camariñas: 21
- Carballo: 75
- Cee: 19
- Cerceda: 9
- Corcubión: 7
- Coristanco: 16
- Dumbría: 3
- Fisterra: 9
- Laracha: 23
- Laxe: 13
- Malpica: 33
- Muxía: 16
- Ponteceso: 39
- Vimianzo: 21
- Zas: 17
TOTAL 337
Fonte
- Redacción QPC (info@quepasanacosta.com)
- Deputación A Coruña