Xoves. 09.05.2024
El tiempo

O BNG denuncia o “desleixo” do goberno galego cos portos da Costa da Morte

Foto Daniel Pérez desleixo da Xunta cos portos da Costa da Morte
Daniel Pérez criticando desleixo da Xunta cos portos da Costa da Morte
O BNG denuncia o “desleixo” do goberno galego cos portos da Costa da Morte

O deputado o BNG, Daniel Pérez denunciou o “desleixo” do goberno galego cos portos da Costa da Morte así como a súa falta de compromiso para garantir o futuro empresarial e laboral da comarca.

Para o deputado, “a Xunta non defende os intereses da Costa da Morte, nin ten a intención de destinar as partidas necesarias para o seu desenvolvemento”. Nesta liña, lembrou a necesidade dunha autovía da Costa da Morte (no treito que falta xa se fala só de vía rápida) para comunicala coa comarca de Bergantiños, e co eixo industrial constituído polos polígonos de Carballo, Laracha, Arteixo e A Coruña e lembrou que dende o ano 2009 “continuamos agardando por esta infraestrutura” sen que o Partido popular “movera unha soa pedra” e sen executar as partidas incluídas nos orzamentos.

Os portos

Sobre a actual situación dos portos da Costa Morte, fixo referencia á falta de actuacións no porto de Malpica, a desfeita nas obras de dragaxe de Laxe, o incumprimento do compromiso para o porto mixto de Corcubión, a cobertura do servizo de practicaxe nos portos de Sada, Laxe, Corme, Cee e Corcubión, “un despropósito” que por aforrar 60.000 “púxonos en risco sen servizo durante tres meses expoñéndonos a un novo accidente como o do Prestige ou o Casón”.

Agora, explicou  o deputado, temos que engadir un feito que condiciona a actividade ordinaria dentro  doutra dársena, a do porto de Brens, que afecta “ao futuro  das fábricas de ferroaliaxes en Cee e Dumbría, da empresa Xeal”. 

Presunta prevaricación pola autorización da xunta para a venda de ferroatlántica ao grupo inversor TPG-ITHAKA

Daniel Pérez criticou o cambio da Xunta tras finalizar a súa relación co empresario Villar Mir, “unha lúa de mel” na que o porto de Brens ocupaba un lugar destacado, agora, sen embargo, despois da venda de Ferroatlántica a un fondo norteamericano, “o porto xa nos lle interesa”. Unha venda cualificada polo propio comité de Xeal “de opaca e fraudulenta” e que a día de hoxe, permanece xudicializada tras a denuncia do comité de empresa por “presunta prevaricación”.

Na denuncia, recalcou o nacionalista, pídese a investigación dunha “presunta prevaricación administrativa” de Ferroatlántica, o grupo inversor TPG-OTHACA, Xallas e a directora de Augas de Galiza. Ademais existe unha sentenza do ano 2020 que obriga a manter a actividade e o emprego en Cee e Dumbría para obter o aproveitamento das centrais hidroeléctrica. "Que mantemento da actividade hai cando dos cinco fornos de mantemento só hai dous e vemos como a Xunta non asume que se están incumprindo as cláusulas concesionais?" preguntou.

Comentarios