POS+ 2022
Os ingresos por transferencias e subvencións que as diferentes administracións (estatal, autonómica e provincial) achegan aos nosos concellos –como xa temos comentado neste espazo–, constitúen unha fonte de financiamento significativa para as arcas municipais. De feito, a suma das transferencias correntes e de capital superan o 40% dos ingresos totais, converténdose, por tanto, no recurso máis relevante (xunto cos tributos propios) do orzamento.
Pois ben, hoxe, queremos referirnos a un tipo concreto de transferencia: a procedente do plan de cooperación ás obras e servizos de competencia municipal que a Deputación da Coruña destina á totalidade de municipios da provincia. Trátase do Plan único de Concellos tamén coñecido como POS+ 2022, que foi aprobado recentemente (a véspera de San Xoán), polo Pleno da corporación provincial, e prevé investimentos por preto de 90 millóns de euros nos 93 concellos coruñeses.
Este plan mellora versións anteriores. Primeiro, porque racionaliza o seu contido. É dicir, agrupa diferentes liñas de axudas nun único plan, simplificando trámites administrativos que todos agradecemos. En segundo lugar, porque obxectiva o seu reparto ao considerar determinadas variables como o número de habitantes, extensión territorial, número de parroquias e esforzo fiscal de cada concello, garantindo que a distribución se realice en base a criterios previamente establecidos, transparentes e obxectivos.
Pero é que, ademais, e iso é o matiz novidoso que se quere resaltar, permítese que parte deses fondos (14,5 millóns de euros), se destinen a gastos correntes, como por exemplo a facturas de enerxía eléctrica, de combustibles, de determinadas subministracións, etc., cuxo prezo actual, ao igual que lle sucede ás familias e ás empresas, tamén está afectando moito aos concellos.
En definitiva, con este plan, observamos a mellora da eficiencia na súa configuración, a transparencia no reparto de axudas e, tamén, a colaboración institucional para corrixir desequilibrios derivados de momentos puntuais que convén mitigar. Este é o camiño para que se deixe de mendigar subvencións, para que desapareza o clientelismo político, o paternalismo, e para asentar comportamentos básicos de calquera sociedade democrática, que desterren pretéritos comportamentos denunciados por moitos de nós.
- Domingo Guerra ([email protected]). Economista. Especialista en economía pública e política económica pola USC.
Novas relacionadas
OUTROS ARTIGOS SOBRE ECONOMÍA MUNICIPAL DE DOMINGO GUERRA
- A Ciberseguridade.
- Estado de rendión de contas.
- Auditoría pública fronte ao fraude e a corrupción.
- Retribucións da alcaldía.
- Un maná que debemos aproveitar.
- Vacacións: non toca escribir sobre economía municipal/a>.
- Fiscalización operativa. Xa é hora.
- A morte do orzamento.
- Despois de xaneiro.
- Momento para o consenso e transparencia.
- Suspensión de regras fiscais.
- A detección de riscos na prevención da corrupción .
- Navegando na «chalana».
- As previsións do FMI
- Fraxilidade económica
- 2020, unha nova década
- Comezar de cero
- Arqueo e inventario.
- A factura electoral.
- Volver a votar.
- Autonomía fiscal.
- Auditores privados nas intervencións municipais.
- Cartos e máis cartos en bancos sen rendibilidade.
- Debemos tributar máis?.
- A Tesourería Municipal.
- Cos deberes feitos.
- Perdemos poboación.
- A conta (413) «Acredores por operacións pendentes de aplicar ao presuposto».