A Xunta afirma que o tramo de Corredor, non autovía, ata Vimianzo non estará listo ata 2029
- A directora da AXI anuncio que a principio de 2026 a Xunta ten previsto licitar a redacción do proxecto de construción do novo treito Calo-Berdoias.
Volveu levar o deputado do BNG na Costa da Morte, Oscar Insua ao Comisión 2ª de Ordenación Territorial e Obras Públicas do Parlamento Galego, unha serie de preguntas sobre as obras do novo tramo do Corredor da Costa da Morte entre Baio e Vimianzo, aprobado e sometido a información pública o pasado mes de xuño.
Insua lembrou que os Orzamentos da Xunta 2026 recollen unha partida de 8 millóns de euros, os mesmos que estaban recollidos nas contas de 2025 (que non se utilizaron), unhas contas que contiñan ademais unha previsión de investimento de 10M para este 2026.
Foi a directora xeral da Axencia Galega de Infraestruturas (AXI), María Deza, a que respondeu ás preguntas de Insua, confirmando que as obras do primeiro tramo do corredor non se rematarán ata 2029. Unha previsión que para Insua non é máis que “unha aldraxe á Costa da Morte”.
Enlace co polígono do Vimianzo
Insua criticou que proxecto se fai “tarde, mal e arrastro, pero que ademais nin sequera contempla o enlace co polígono de Vimianzo”, o punto que de feito provocou o retraso de máis de 5 anos ante a falta de acordo entre a Xunta e o Goberno Central para facerse cargo do enlace.
Díaz si que asegurou que a Xunta deixará feito o movemento de terras (o resto de movemento de terras xa se ten realizado ata Berdoias) ata para o enlace de Vimianzo Norte co polígono, pero non se referíu ás posibles obras, mesmo instando ao empresariado a que demanden esta infraestrutura… Insua si alertou do problema de tráfico no centro de Vimianzo que provocará que remate aí o paso da nova infraestrutura.
Novo treito
Aproveitou Deza para anunciar que a Xunta ten previsto licitar a principio de 2026 a redacción do proxecto de construción do novo treito Calo-Berdoias, de 16,46km, cuia rotonda final xa está proxectada.
Corredor, non autovía
Preguntoulle Insua pola posibilidade de recuperar os dous carrís da Autovia, tendo en conta que o volume de tráfico son equiparables aos que lle serviron á Xunta para xustificar o remate da autovía AG-59 desde Santiago á Estrada (case 9.000 vehículos entre Cee e Berdoias). Porén, Deza deixou claro que “os datos reflicten é que máis coherente continuar con corredor, coa posibilidade de ser desdoblable nun futuro”.
A directora da AXI argumento a baixada de tráfico do norte ao sur da infraestrutura, sinalando que na zona de Carballo pasan 7.400 vehículos diarios, polos 5.000 que pasan polo treito de Baio.
Insua acabou pedindo que daquela, “deixen de chamarlle Autovía, non enganen á veciñanza da Costa da Morte”, ao que Deza rectificou denominándoa na segunda intervención como Vía de Alta Capacidade.
Histórico da Autovía
- Outubro 25: Os Orzamentos da Xunta de 2026 recollen 8 millóns para a VAC.
- Outubro 25: O BNG urxe á Xunta axilizar o expediente para comezar canto antes as obras do corredor da AG-55.
- Xuño 25: Aprobado, tras 5 anos paralizado, o proxecto dos 5,5 km de Corredor ata Pasarela.
- Maio 25: O PP volve rexeitar no Parlamento acelerar a licitación do novo treito do corredor da Costa da Morte:
- Febreiro 25: A Autovía, a gran tomadura de pelo da Xunta do PP á veciñanza da Costa da Morte.
- Outubro 24: A Xunta lanza excusas sobre o Corredor pero ratifica que se executará ata Berdoias “nesta lexislatura”.
- Xullo 24: 7 Concellos aproban mocións para esixir á Xunta que remate a Autovía Costa da Morte.
- Maio 24: A Xunta evita concretar prazos para a activación das obras da Autovía.
- Maio 2024: O BNG reivindica desde Berdoias a ampliación da autovía da Costa da Morte.
- Novembro 2023: O BNG reitera a falta de execución de partidas que aparecen ano tras ano nos Orzamentos da Xunta para a Costa da Morte
- Outibro 23: Os Orzamentos da Xunta 2024 reducen a partida para a VAP
- Febreiro 23: A Autovía volve enredarse no Parlamento.
- Febreiro 23: A alcaldesa de Camariñas urxe á Conselleira a reactivación da prolongación da Autovía/Corredor ata Calo.
- Novembro 22: O pleno de Corcubión volveu pedir que se remate a Autovía e que se elimine a peaxe.
- Novembro 22: O PSOE Costa Atlántica lamenta a falta de compromiso dos Orzamentos da Xunta coa Autovía.
- Outubro 22: Os Orzamentos da Xunta inclúen, un ano máis, unha partida para o Corredor Baio-Berdoias.
- Agosto 22: Os socialistas esixen á Xunta que cumpla coas promesas do Corredor.
- Outubro 21: Os Orzamentos da Xunta para 2022 inclúen 3,43 millóns de euros para continuar o Corredor entre Baio e Berdoias.
- Maio 21: SEA e Goberno central reiteran que a conexión do Polígono de Vimianzo coa Autovía é responsabilidade da Xunta.
- Marzo 21: Reiteran a necesidade de rematar a Autovía ata Cee, ou polo menos ata Berdoias.
- Setembro 2020: Lembran os case 20 anos de promesas da Autovía Costa da Morte ata Brens.
- Febreiro 2020: Anunciada a ampliación da “Vía de Altas Prestacións”, con saída pero sen enlace co polígono de Vimianzo.
